2011. április 27., szerda

A mi húsvéti kalácsunk



Természetesen nem múlhat el Húsvét kalács nélkül.... Tudom, hogy illett volna az ünnep előtt közzétenni a kalács receptjét, de gondolom már épp csömöre volt mindenkinek a szuperebbnél szuperebb "jól bevált" és "igazi" kalácstészta témájától!!! No ezért én most utólag mutatom meg, hogy mi hogy fogyasztottuk az egyébként bármelyik másik napon is reggeliként asztalunkra kerülő mazsolás kalácsot.
....és halkan megjegyezném, csak most indult útjára a blog...Húsvét után...

A receptet egy nagyon kedves barátnőmtől kaptam - többedmagával, de erről majd később...  - szóval egy jó kalács ALAPreceptet kutattam mindenhol, ugyanis a boltban kaphatóknak számomra (érthetetlen okból, vagy mégis? talán adalék-okból?) "citrom-narancshéj ize" van!!! Nekem meg a kalács ize legyen inkább tejes-vajas izű, mint citrom-naracshéj izű..... Lehet velem van a baj????

Vicuskám lediktálta a hozzávalókat és a lelkemre kötötte, hogy pontosan mérjek - még a tej "fura" mennyiségét is! - mert így lesz az igazi! és milyen igaza lett! azóta teljesen rákattantunk erre a kalácstémára, és variálom is persze mazsolával vagy nélküle, töltöm darált mandulával, dióval, mogyoróval (nálunk a kakaós csak az én favoritom , sajna!).

Akkor mostmár lökhetném a receptet is.....

Hozzávalók:
35 dkg liszt (BL-55)
15 dkg rétesliszt
7 dkg cukor
1 cs. van.cukor
7 dkg Rama
1 tk. só
2 tojás sárgája
1 ek tejföl
1,5 dkg élesztő
2,7 dl tej
1 marék mazsola (opcionális)

Én legelőször a tejet meglangyosítom a cukor egy részét hozzáadva, majd az élesztőt futtatom...Közben a liszteket és minden egyéb hozzávalót a kenyérsütőbe készítem, hozzáadom a kész langyos tejes élesztőt és dagasztom a "szokásos" módon. Ezután jöhet a kelesztés - kelesztőtálban -, szép levegős tésztát kapunk. Ha már kikukucskált a kelesztőtálból, akkor fonom kalácsformára - itt természetesen ha kedvünk tartja töltötten, én most ebben az esetben a kedvencet készítettem , a mazsolásat (sok mazsolával!).
Bekéretőzik ilyenkorra a sütőformába - nekem ebből az adagból két kisebb sütőforma (én pástétomkészítőnek ismertem eddig, más meg kenyér-kalácssütőnek, eldönthetitek) szóval 2 forma telik meg a fenti adaggal....no.
Ilyenkor szeret még pihenni , kel kicsit....aztán megkenem tojássárgával, és cukorral vagy jelen esetben szeletelt mandulával meghintem.
Sütése nálam, 190-200 C-os sütőben 20-25 perc - ezt mindenki eldönti a saját sütőjét ismerve.



így indult a sütőbe...

...és így jött ki....


ahogy én szeretem....
ahogy a ZURAM szereti...




1 megjegyzés: